لینک های روزانه
    برای ما بنویسید



    نمایش ایمیل به مخاطبین





    نمایش نظر در سایت

    مجتبی
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۱
    با سلام خدمت شما محقق ارجمند.

    امکانش هست لطف کنید و بفرمایید تحقیقی که درباره ی ابیات منسوب به امام سجاد علیه السلام انجام داده اید٬ در کدام یک از مقالاتتان که در اینترنت هست موجود می باشد؟ آیا مطلبی در این باره در همین سایتتون قرار داده اید؟
    با سپاس.

    توضیحِ جویا جهانبخش:
    با سلام و سپاس
    گمان می کنم مقصودِ شُما مَقاله ای باشَد که نَخُست در مجلّۀ دریچه طبع شُد و سپس در کتابِ «مأثورات در ترازو» درج گردید. عجالَةً از این که آن مقاله در فضایِ مَجازی هَم نَقل شُده باشَد، بیخبَرَم؛ ولی به هر روی در کتابِ «مأثورات در ترازو» ، در دسترس است.
    سعیده حسنیان
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۴
    سلام جناب آقای جهانبخش
    سؤالی داشتم که ممنون می‌شوم اگر پاسخ بفرمایید:
    آیا درج تنوین « ً » در واژگانی مانند کتابًا و قائلًا روی الف غلط است؟ اگر بله، چرا در بسیاری از کتاب‌های چاپ‌شده در کشورهای عربی دیده می‌شود؟ درج تنوین پیش از الف آیا در متون فارسی هم سابقه داشته؟ یعنی اول این‌گونه بوده و بعدها درج تنوین روی الف رایج شده؟
    بابت یادداشت‌های پرمغز و ظریفتان بسیار سپاسگزارم.



    پاسُخ جویا جهانبخش:

    با سلام و سپاس

    ظاهرًا درج تنوین « ً » در واژگانی مانند کتابًا و قائلًا روی الف غلط فاحش نیست؛ لیک مرجوح است. گویا ألف در اینجا در واقع ألفِ نشانه است. رسمِ خطِّ قرآنِ کریم و نُسخه هایِ کهنِ عَرَبی مؤَیِّدِ مُختارِ ماست. در نُسخه هایِ کهنِ فارسی هم تا آنجا که می دانم نمونه دارد.
    با تجدیدِ مراتبِ امتِنان!
    سعیده حسنیان
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۴
    سلام جناب آقای جهانبخش
    سؤالی داشتم که ممنون می‌شوم اگر پاسخ بفرمایید:
    آیا درج تنوین « ً » در واژگانی مانند کتابًا و قائلًا روی الف غلط است؟ اگر بله، چرا در بسیاری از کتاب‌های چاپ‌شده در کشورهای عربی دیده می‌شود؟ درج تنوین پیش از الف آیا در متون فارسی هم سابقه داشته؟ یعنی اول این‌گونه بوده و بعدها درج تنوین روی الف رایج شده؟
    بابت یادداشت‌های پرمغز و ظریفتان بسیار سپاسگزارم.


    پاسُخ جویا جهانبخش:

    با سلام و سپاس

    ظاهرًا درج تنوین « ً » در واژگانی مانند کتابًا و قائلًا روی الف غلط فاحش نیست؛ لیک مرجوح است. گویا ألف در اینجا در واقع ألفِ نشانه است. رسمِ خطِّ قرآنِ کریم و نُسخه هایِ کهنِ عَرَبی مؤَیِّدِ مُختارِ ماست. در نُسخه هایِ کهنِ فارسی هم تا آنجا که می دانم نمونه دارد.
    با تجدیدِ مراتبِ امتِنان!
    عمید الدین
    ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۹
    سلام عليكم
    خواهشا pdf غلو پژوهی را بذارید یا برام بفرستید.
    عمید الدین
    ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۹
    سلام عليكم
    خواهشا pdf غلو پژوهی را بذارید یا برام بفرستید.
    آمار بازدید
    بازدیدکنندگان تا کنون : ۱۲۲٫۴۰۳ نفر
    بازدیدکنندگان امروز : ۶۹ نفر
    تعداد یادداشت ها : ۱۶۴

    پر بازدیدترین یادداشت ها :
    مقالات آبان ۱۳۹۵
    فاضِلِ مُعاصِر، دُکتُر بَشیر بن مُحمَّد بنِ عِصامِ مَس۟فٖیویِ مَراکِشی (به تعبیرِ فَشُردۀ خودشان: البشير عِصام المراكشی)، از عُلَمایِ عَرَبیَّت و فِقه و عَقائِد در مَغرِبِ عَرَبی و از أُدَباء و مُدَرِّسان و دُعاتِ شَریعَت إِسلامی در روزگارِ ما، در دَرسگُفتاری که در میانِ شُماری از دانِشجویان إِلقاء کَرده است (و گُزارِشِ تَصویریِ آن به بَرَکَتِ سامانه هایِ...
    سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۹
    (دربارۀ سَعدی یِ کیارُستَمی) ۞ سَعدی از دَستِ خویشتَن فَریاد، عَبّاسِ کیارُستَمی، چ: 4، تهران: انتشاراتِ نیلوفَر، پاییزِ 1393 هـ. ش. «حدیث عشق به طومار درنمی گنجد» (ص116). 1. در آن نیم۟روزِ گَرمِ تابستانی در فَرعیهایِ خیابانِ چهارباغ، به یکی از فُروشگاههایِ مَحصولاتِ صوتی و تَصویری رفته بودم تا لوحِ فَشُردۀ اُپرایِ...
    جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۶
    پِژوهشگرِ فاضلِ ارجمند، آقایِ شِهابِ رویانیان ـ دامَت۟ إِفاضاتُه ـ، که از نوشهر مَرا به مُراسَلاتِ خود سَرفَراز می سازَند، دربارهٔ یادداشت از «نیغده» تا «نقده»، مُن۟دَرِج در همین سِلسِله یادداشتهایِ «یادگارستان»، و ناظِر به ذیلِ مَکتوبِ دوستِ فاضِلِ پِژوهَنده ام جَنابِ أَحمَدیِ مَرَند که نوشته بود: « نام "نقده" تنها از سال ۱۳۴۶ شمسی به جای سُلدوز برای...
    جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۳